Stipendien saaminen

JHL 27:n stipendien myöntämissäännöt

1. Porin JHL ry 27 50-vuotisjuhlakokouksen päätöksellä perustetun stipendirahaston alkupääoma on saatu lahjoituksilla. Stipendien tarkoituksena on antaa taloudellista tukea ja avustusta yhdistyksen työssä oleville jäsenille heidän opiskellessaan omaa ammattitaitoaan edistävissä tai omaa ammattiaan täydentävissä oppilaitoksissa ja ammattiyhdistysopistojen pitkillä kursseilla edellyttäen, ettei opiskelijalle suoriteta korvauksia kokonaisuudessaan muualta ja opiskelija on suorittanut kurssin loppuun. Anomuksen mukaan on liitettävä tositteet kustannuksista. Tukea ja avustusta myönnetään myös henkilökohtaisten harrastusten tiedollisten ja taidollisten valmiuksien kehittämiseen.

2. Stipendeihin voidaan käyttää enintään edellisen tilinpäätöksen mukaisista koulutusmenoista neljännestä vastaavan määrän.

3. Stipendien hakeminen on suoritettava vuosittain syyskuun loppuun mennessä ja hakemus on osoitettava Porin JHL ry 27 hallitukselle, joka päättää stipendien myöntämisestä ja jakamisesta.

4. Vuosittain myönnetyt stipendit kirjataan tilinpäätökseen omana kohtanaan.

5. Stipendin myöntämisen ehtojen muutoksista päättää yhdistyksen kokous. Sääntömuutoksista on ilmoitettava ennakkoon kokouskutsussa.

6. Nämä säännöt ovat voimassa 1.1.2006 lähtien.